.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یارانه 21 هزار میلیارد تومانی در لایحه بودجه 90

 فارس نوشت: براساس لایحه تقدیمی دولت برای بودجه 1390 کل کشور یارانه نان، کالای اساسی،دارو و حمل و نقل در سال آینده 21 هزار و 786 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

دولت در قانون بودجه 1389کل کشور با مجوز مجلس شورای اسلامی 4 هزار میلیارد تومان اعتبار برای جبران هزینه شرکت‌های دولتی ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها و بابت سهم 20 درصد درآمد یارانه آزاد شده اختصاص داده بود که این رقم در سال جاری به 6 هزار میلیارد تومان رسیده است.
براین اساس دولت قصد دارد، در دومین سال اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها 30 هزار میلیارد تومان از یارانه‌ها را آزاد و هدفمند کند که سهم 20 درصد برای جبران هزینه شرکت‌های دولتی (یا منابع حاصل از هدفمند کردن یارانه حاملهای انرژی موضوع ردیف 130409) منبع 6 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
بر این اساس سهم یارانه نقدی خانوارها در سال آینده 15 هزار میلیارد تومان خواهد بود که بستگی دارد دولت آن را در چند ماه از سال اجرا کند، سهم یارانه نقدی خانوار مشخص خواهد شد.
همچنین در لایحه بودجه 90 در جدول 9 اعتبارات یارانه‌ها در مجموع 21.7 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که به نان، کالاهای اساسی، داروهای خاص، حمل و نقل اختصاص می‌یابد که از این رقم 17.5 هزار میلیارد تومان در قالب اعتبار هزینه‌ای و 4.19 هزار میلیارد تومان اعتبار تملک دارای‌های سرمایه‌ای اختصاص خواهد یافت.

*یارانه 3500 میلیاردتومانی نان

براساس لایحه بودجه 90 یارانه نقدی نان در سال آینده 3 هزار و 500 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
در این لایحه برای پرداخت یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید کشاورزی، کمک‌های فنی و اعتباری و حمایت مالی برای قانون خرید تضمینی هزار و 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
لایحه بودجه 90 یارانه کالاهای اساسی در سال آینده را 2500 میلیارد تومان و یارانه بابت پرداخت ضرر و زیان خریدهای تضمینی کشاورزی 100 میلیارد تومان در نظر گرفته است.
همچنین از اقلام عمده یارانه‌بگیر در سال آینده یارانه دارو و شیر خشک از سوی وزارت بهداشت و به مبلغ 390 میلیارد تومان، یارانه ما به التفاوت قیمت خرید تضمینی آب و پساب تصفیه شده از بخش خصوصی 30 میلیارد تومان است.
یارانه حمایت از بیماران خاص صعب‌العلاج، سرطانی، ام‌.اس و کمک به تامین هزینه بیماران دچار هزینه تحمل‌ناپذیر 110 میلیارد تومان و یارانه طرح‌های توسعه حمل و نقل عمومی شهرها 60 میلیارد تومان و یارانه تخفیف عوارض ؟ و ایجاد زیر ساخت تاسیسات عمومی مسکن مهر 300 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.